Bologna Süreci Uygulama Raporunda Türkiyeye Tam Not.

Yükseköğretim Kurulu'ndan (YÖK) yapılan açıklamaya göre, Avrupa Komisyonu AYA Türk Yükseköğretimine Dair 2024 Bologna Süreci Raporu, Avrupa Birliği'nin (AB) resmi sitesinde yayımlandı.

İlk kez Türkçe olarak yayımlanan ve yükseköğretimle ilgili 18 temel göstergenin bulunduğu raporda, göstergeler 5 puan üzerinden değerlendirildi. Göstergelerden 9'u eğitim seviyeleri, tanıma ve kalite güvencesine ilişkin temel taahhütlerle ilgili, 8'i yükseköğretimin sosyal boyutu, 1'i ise uluslararasılaşmayı kapsıyor.

Türkiye, Bologna Göstergelerinde " AKTS Uygulamalarının Dış Kalite Güvencesiyle İzlenme Durumu", " Akademik Hedefler Yönelik Otomatik Tanıma Durumu", "Dış Kalite Güvence Sisteminin Gelişim Durumu", "Uluslararası Hareketlilik Programına Katılan Savunmasız, Dezavantajlı veya Yetersiz Düzeyde Temsil Edilen Öğrenci Gruplarının ve Personelin Desteklenme Durumu", "Diploma Etiketi Uygulanma Düzeyi", "Dış Kalite Güvence Sistemine Öğrencilerin Katılım Düzeyi", "Dış Kalite Güvencesine Uluslararası Katılım Düzeyi" ile "İzleme ve Veri Toplama" olmak üzere 9 başlıkta 5 tam puan aldı.

"Kapsayıcı Hayat Boyu Öğrenme İçin Geliştirilen Uygulamalar", "Yükseköğretimde Etkili Rehberlik ve Danışmanlık Hizmetinin Verilmesi Durumu", "Yükseköğretimde Eşitlik, Kapsayıcılık ve Çeşitlilik İçin Sağlanan Sürdürülebilir Mali Destek Verilme Durumu", "Yükseköğretim Sistemlerine Kapsayıcı Öğrenme Ortamları ve Kurumsal Kültüre İlişkin Düzenlemeler", "Bologna Eğitim Seviyesinin Uygulanma Durumu" ile "Sosyal Boyut Kavramındaki İlke ve Yönergelerin Uygulanmasına Yönelik İş Birliği" başlıkları ise 4 puanla değerlendirildi.

Göstergelerde 3 puanla yapılan derecelendirmelerde ise "EQAR'a Kayıtlı Ajansların Sınır Ötesi Kalite Güvencesine Açıklık Düzeyi", "Yükseköğretimde Hayat Boyu Öğrenme Kapsamında Esnek Öğrenme Modellerinin Uygulanması" ve "Kamu Destekli Bursların ve Kredilerin Taşınabilirlik Durumu" balıkları yer aldı.